Festival Vocallis Educatie 2022

Scholierenfestival Vocallis

Ook dit jaar verzorgt Studium Chorale weer een educatieworkshop voor de scholieren van enkele middelbare scholen uit Nederlands- en Belgisch Limburg.

Stel je eens voor: tachtig leerlingen tussen de 15 en 18 jaar zingen en improviseren meerstemmige koorwerken in het Zweeds, Duits en Afrikaans. Liederen over de kracht van muziek van o.a. Brahms en Alfvén. Leerlingen van verschillende middelbare scholen uit Gulpen, Maastricht en België bereiden de muziekstukken in de muzieklessen op school voor. Tijdens de workshopochtend worden de werken in een groter kader geplaatst en leren de leerlingen improviseren met klanken onder leiding van Hans Leenders en vier professionele zangers van Studium Chorale. Tijdens het gratis toegankelijke concert in de studio van Opera Zuid (Malpertuisplein 60, Maastricht) presenteren ze de ingestudeerde werken.

18 november 2022
Workshops: 10.30u-13.30 uur (besloten)
Uitvoering: 14.00u-14.30 uur (gratis)

Studio Malpertuis - Opera Zuid