Musica Sacra 2021

GAIA

Een programma voor a capella koor met twee premières. Van de Maastrichtse componist Jo van den Booren beleeft GAIA, Moeder van Allen haar wereldpremière, gevolgd door de Nederlandse première van Earth said to Death: Anthem contra Corona van de Brit Robin Holloway.

Van diens landgenoot Gustav Holst zingt Studium Chorale hymnen die zijn geïnspireerd op de Rig Veda, oude hindoegeschriften met lofzangen op de natuurgoden. Dan keert het koor terug naar Nederland voor een zetting van het Stabat mater van Alphons Diepenbrock, honderd jaar geleden overleden. Het Stabat mater is een treurzang van een wenende moeder en hoort thuis in de katholieke liturgie ter ere van Onze-Lieve-Vrouw van Zeven Smarten, op 15 september.

Alphons Diepenbrock: Stabat mater dolorosa
Robin Holloway: Earth said to Death (Nederlandse première)
Gustav Holst: Hymns from the Rig Veda No. 3
Jo van den Booren: Gaia, moeder van allen (wereldpremière)

Coronamaatregelen
Dankzij de versoepelingen van de coronamaatregelen voor een theaterbezoek is de zaalcapaciteit vanaf 20 september opgehoogd. Het is daarom verplicht voor alle bezoekers om een geldig coronatoegangsbewijs te laten zien, in de vorm van een vaccinatie-, herstel- of testbewijs. Hiervoor kunt u de CoronaCheck-app gebruiken.

Welke (4) stappen moet ik nemen voor een bezoek met een Coronatoegangsbewijs?
Stap 1: Download CoronaCheck-app of ga naar CoronaCheck.nl voor een papieren coronabewijs.
Stap 2: Upload uw coronabewijs (vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs).
Stap 3: Laat de QR-code scannen bij ingang van het concert.
Stap 4: Naar binnen met legitimatiebewijs en toegangskaartje.

Meer informatie vindt u hier.

MusicaSacra2021klein.jpeg

Harpiste – Judith Soumillion