Zangworkshop Festival Vocallis

SCHOLIERENFESTIVAL[1].jpg

Zangworkshop

Muziekleerlingen van middelbare scholen uit het Heuvelland en Maastricht ontmoeten elkaar tijdens een muziekactiviteit waarbij ze begeleid worden door de professionele musici van Studium Chorale. Een leerzame en inspirerende ervaring met dirigent / arrangeur en workshopleider Hans Leenders in het kader van Festival Vocallis.
Tijdens de zangworkshops in de ochtend wordt gewerkt aan muziekstukken rond het thema van Vocallis: oorlog – vrede – vrijheid. Hans Leenders geeft achtergrondinformatie over de muziek. Acht zangers van Studium Chorale en pianist Robert Weirauch ondersteunen de leerlingen. Tijdens de workshops wordt toegewerkt naar de presentatie in Centre Ceramique om 13:30 uur. Dit concertje duurt een half uur en is vrij toegankelijk voor liefhebbers en passanten.
De workshops vinden plaats op vrijdag 9 november 2018 tussen 10:00 en 12:30 uur in Kumulus, Sint Maartenspoort, Maastricht. De educatieve activiteit is ontwikkeld voor bovenbouwleerlingen havo/vwo die een sterke interesse hebben in muziek en bij voorkeur muziek/kunst in hun eindexamenpakket hebben zitten. De coördinatie is in handen van Ghislaine Mommer van de afdeling educatie van Festival Vocallis21 en Studium Chorale.
De dag is voorbereid door de leerlingen op hun eigen school tijdens de muzieklessen van hun eigen docent en door Hans Leenders.

Presentatie

vrijdag 9 november 2018 13:30 uur
Centre Ceramique, Maastricht
toegang: gratis